۱۳۸۷ اسفند ۲۶, دوشنبه

رفیق هدایت حبیب میگوید : اونیز ازسمتهای تشکیلاتی نهضت استعفا داده است

قابل توجه همه رفقای محترم !

وقتی خبر استعفای رفیق محترم سرخابی را از طریق ای میل nahzat_nl
85@yahoo.com دریافت کردم ، موضوع را بارفیق هدایت حبیب رئیس شورای کشوری سویدن نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان درمیان گذاشته واین سوالات را ازایشان پرسیدم.

1 -آیا، واقعا ً رفیق احمد شاه سرخابی ، از پُست ریاست شورای اروپایی نهضت فراگیر دموکراسی استعفا داه اند؟

جواب : بلی رفیق سرخابی از مقام ریاست شورای اروپایی نهضت استعفا داده اند.واین استعفا تاجاییکه من میدانم برفقای شورای اجراییه ً اروپایی نهضت فراگیر دموکراسی وترقی افغانستان، ابلاغ شده است .

2 : اگر استعفای شان دقیق است، علت این استعفا چیست .؟

جواب :رفیق سرخابی ،درطی انتخابات آزاد به صفت رئیس شورای اجراییه ً نهضت انتخاب گردیدند. ایشان ازهمان روزهای اول با تمام توان وانرژی وبسیار صادقانه، بخاطر تحقق برنامه ً نهضت ، دست بکار گردیده وبا وجود مشکلات متعدد وخلق عمدی موانع دربرابر شان، دراجرای مکلفیت های سیاسی وتشکیلاتی شان ، یک لحظه درنگ نکرده ، باشور واشتیاق فعالیت میکردند.

رفیق نامبرده درامر تا ًمین وحدت رفقا، خاصتا ً وحدت با حزب متحد ملی بسیار تلاش کردند. رفیق سرخابی به حیث یک انسان متواضع وشریف ، آنچه درتوان شان بود بخاطر برآورده شدن اهداف نهضت بکاربستند ولی متا ًسفانه که درست همکاری نشدند.

من فکر میکنم که خوشبختانه ایشان ازسلامت جسمی وروحی مطلوب برخوردارند ونسبت ناگزیریهای معین وبه بن بست کشانیده شدن تلاشها ی وحدت خواهی از سوی اشخاص معین درداخل شورای اروپایی نهضت مجبور به استعفا گردیده اند.

3 : دراین صورت موضعگیری شخص شما از چه قرار است .؟

جواب: من هم از عضویت درشورای اجراییه ً اروپایی نهضت واز مقام ریاست شورای کشوری سویدن نهضت دموکراسی استعفا نموده ودلایل استعفایم را در متن کتبی استعفا نامه که عنوانی اعضای شورای اجراییه ً اروپایی نهضت ارسال شده، برشمرده ام وتصمیمم درزمینه قطعیست. البته به حیث یک فرد عادی درجنب نهضت باقی خواهم ماند.

رفیق هدایت حبیب ، درمورد چندین سوال من ، حاشیه رویی نموده واز دادن پاسخ خودداری میکرد ونمیخواست درعمق مسایل داخل شود ویا درمورد ،چیزهای بیشتر بگوید.اما، تا آن جا که من دریافت کردم از شکل اجراآت درشورای اجراییهً اروپایی نهضت ناراض بود وعلت استعفای رفیق سرخابی وخودشان را ناشی از سیاستهای غلط ،خودسریها واعمال نفوذ بیجا وشخصی بعضیها وانمود میکرد که اکنون درزمینه لازم نیست چیزهای بیشتر گفته شود.

دراخیر من از رفیق هدایت پرسیدم که میخواهند تا متن استعانامهً شان را بمن ارسال ونشر نمایم ؟ جواب دادند که فعلا ً آن استعفانامه دراختیار رفیقای شورای اجراییه ً اروپایی نهضت قرار داده شده است، شاید خودشان بخاطر حرمت به آزادی رای واندیشه آن را بدست نشر بسپارند ، درغیر آن بعدا ً تصمیم خواهم گرفت.

من از ایشان تشکر کردم ومشترکا ً درمورد این انکشافات غیر دلخواه وغیر مفید ابراز تشویش نموده وعده کردیم که بهر قیمت برای تا ًمین وحدت همه رفقا ، خاصتا ً وحدت نهضتی ها بارفقای متحد ملی وبا سایر احزاب وحلقات رفیق، بمبارزه ونلاشهای مشترک باید ادامه دهیم. چون قوت وعزت وبالاخره پیروزی ما دروحدت صادقانه وهمه جانبه ً ما نهفته است .


جلیل پرشور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.