۱۳۸۸ آذر ۲۰, جمعه

وحدت یک ضرورت مبرم وحکم آمرانهء تاریخ ! (داوود عزیزی)



رفقای عزیز ، همسنگران گرامی وسرسپرده های راستین مردم افغانستان درود به شما :

از فروپاشی حزب پر افتخار ما ح د خ ا ( حزب وطن ) و سقوط حاکمیت آن در حدود 17 سال میگذرد .


هرانسان دیگراندیش درک میکند و میداند که حزب ما در اثر دسایس و توطئه های دو ابر قدرت جهانی در جریان جنگ سرد قربانی شد ، البته شک و تردید وجود ندارد که در فرو پاشی حزب و سقوط حاکمیت اشتباهات خود ما رول عمده داشته است .


حالا متاءسفانه از بدنهء حزب دیروز ما ،ح د خ ا ( حزب وطن ) بنا به علل و عوامل گوناگون گروپ ها ، فرکسیون ها ، احزاب مختلف و جزایر متنو ع ایجاد گردیده است .



شکست خوردن و یا از صحنهء سیاسی دورشدن در جریان مبارزات سیاسی کاملآ یک امر عادی محاسبه شده است ، ولی این امر حتمی و ضروری بود که بعد از شکست و فرو پاشی خود را آماده میساختیم ، در بین جامعه ،خود را تثبیت میکردیم و گام های عملی و مفیدی را با در نظرداشت تجارب غنی گذشته به نفع مردم افغانستان بر میداشتیم .


ما با تاءسف ،فرصت های زیادی را از دست دادیم وبدین ترتیب ،ما کادر ها و اعضای حزب و جزایر جداشده از بدنهء ح د خ ا ( حزب وطن ) باید این واقعیت را بپذیریم ، تن به حقیقت دهیم و خوب بدانیم که در شرایط بحرانی و نا به هنجار کنونی افغانستان هیچ حزب و سازمان سیاسی به تنهایی خود نمیتواند بر مشکلات وپرابلم های جامعه فایق آید.


بناً، ما باید راه ها وطرق کنار آمدن ها ، هم گرایی ها ، وحدت و تفاهم را در قدم اول بین احزاب و جزایر جداشده از حزب پرافتخار دیروز خود جستجو و پیدا کنیم . ما باید به هر شکلی که میشود اعضا و کادر های خانوادهء دیروز خود را یکجا ساخته و خانهء ویران شدهء خود را دوباره آباد نمائیم ، و در قدم دوم در فکر نزدیکی و ایجاد تشکلات بزرگ بین تمام نیرو های ملی و دموکرات کشور شویم .

خوشبختانه ما امروز شاهد برداشتن گام های عملی در عرصهء وحدت وتفاهم بین رفقای حزب متحد ملی افغانستان و نهضت فراگیردموکراسی و ترقی افغانستان، این دو بدنهء اساسی حزب دیروز ما ح د خ ا ( حزب وطن ) هستیم .


جای خوشی و سرور است ، امروز میبینیم که در بین صفوف و کادر های دو حزب مذکور یک روحیهء جوشش ، همگرایی ، نزدیکی ، روحیه وحدت خواهی وتفاهم رونما و ایجاد
گردیده است ، اکثریت قاطع صفوف و کادر های هردو حزب خواهان تآمین وحدت هستند.


واقعاء ما بی صبرانه انتظار چنین روزی را داشتیم ، و یقین کامل وجود دارد که با تاءمین شدن وحدت بین حزب متحد ملی افغانستان و نهضت فراگیردموکراسی و ترقی افغانسان
و در نتجه ایجاد حزب جدید، کتلهء عظیمی از حزبی های دیروز که تا بحال بنا بر ملحوظاتی شامل تشکیلات این احزاب نشده بودند به حزب جدید میپیوندند .


باوردارم که تحقق پذیرفتن یا تاءمین شدن این وحدت، جرقهء قوی یی خواهد بود به خاطر نزدیکی و تفاهم تمام جزایر جدا شده از بدنهء حزب دیروز ما یعنی ح د خ ا (حزب وطن).



رفقای نهایت گرامی و عزیز !

توجه کنید و ببنید که ضرورت مبرم ، اولویت وحکم آمرانهء تاریخی این وحدت و تفاهم در چه
نهفته است ؟

با گذشت سه دهه جنگ و خشونت ، هنوز هم در وطن ما جنگ ، بی عدالتی ، بی قانونی ، وحشت ، عقب مانی ، رشوه ستانی ، قاچاق مواد مخدر و بی امنییتی در هر گوشه وکناراین میهن عزیز ما بیداد میکند و از طرف دیگر متاءسفانه اکثریت مردم افغانستان ،گرسنه و تشنه سر به بالین خواب میگذارند ، زنان کشور از ابتدایی ترین حقوق انسانی و اجتماعی خود محروم هستند ، کودکان به عوض تحصیل به کار های سخت و طاقت فرسا وادار میگردند ، جوانان در اثر اعتیاد مواد مخدر به نیستی و نابودی کشانیده میشوند ، عده یی از دختران و زنان فقیر برای تاءمین زندگی خویش به تن فروشی و فحشآ روی آورده اند ، بیماری های مختلف و عدم دستیابی اکثریت مردم به شفاخانه و ادویه ، جان انسان های جامعه ما را تهدید به مرگ میکند .....و غیره .
قابل یاد آوریست که در همه این حالات بحرانی و نابسامانی ها دست قدرت های بزرگ مغرض خارجی و همسایه های کشور ما شامل است .


در یک کلمه میشود بیان کرد که در کشورما همهءمردم نگران ، حیران و پریشان هستند،

یگانه امید مردم افغانستان به شما نیرو های ملی ، وطن پرست و متعهد به وطن ومردم آن است که باید به کمک شان بشتابید .


اگر ما هنوز همان انسان های متعهد به جامعه و مردم خود هستیم و میخواهیم مصدر خدمت به مردم و وطن قرار گیریم و مفید واقع شویم ، باید این تعدد تشکلها ، تفاوت ها ، مرز ها و فاصله ها را از بین بر داریم ، تا باشد هر کس داوطلبانه و آگاهانه خود را در یک سازمان واحد سیاسی شامل سازیم ، و میبایست صفوف خود را تقویت ببخشیم .


باور کامل دارم با این کار وعمل و از این راه میتوانیم به حال مردم و وطن مفید و مثمر واقع گردیم .


قابل تذکر میدانم اگر یک تعدادی اقلیت بنا به علل نا بخردانه وحدت را نمیخواهند وبشکلی از اشکال در پروسهء شریفانه وحدت رفقا به شکل ماهرانه سنگ اندازی میکنند ، باید بدانند که این یک اشتباه بزرگ سیاسی میباشد وباید بدانندکه حوصلهء رفقا بسر رسیده است. ،
میخواهم به صراحت بگویم که کسانیکه سر خود را مثل کبک در برف فرو میبرند باید منتظر لگد دیگران را داشته باشد .


جراءت و شهامت ،این نیست که ما در پیشروی پروسهء شریفانهء وحدت که خواست همهء ما است پرابلم یا مشکل ایجاد کنیم ، برعکس باید بدانیم و طرقی را جستجو کنیم که چطور میتوانیم مشکلات و پرابلم ها را حل نماییم .


هیچ بهانه ، سلیقه ، گروپ بازی شخصی و خودخواهی ،ارزش این را ندارد که کسانی در شرایط کنونی بخاطر تاءمین امر بزرگ وحدت ،مواع ایجاد کنند و پروسهء وحدت را که یک ضرورت مبرم و خواست زمان ، خواست مردم و خواست همهء رفقا است صدمه برسانند .


به پیش به سوی وحدت و تفاهم تمام جزایر جداشده از بدنهء حزب دیروز ما، ح د خ ا ( حزب وطن ) و به خصوص بین دو بدنهء اساسی آن یعنی حزب متحد ملی افغانستان و نهضت فراگیردموکراسی و ترقی افغانستان! .

باتقدیم حرمت

محمدداود عزیزی

انگلستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.